doggydogg

Nu har SpikeyBike och jag vart på första träffen av valpkursen. Det gick bra, han är duktig min lilla klutt. Som vanligt endel fördomar, man ser det direkt på folk när man kommer. Det blev inte direkt bättre av att han höll på och kaxa sig mot ett par hundar. Han är en liten kaxråtta, speciellt mot större hundar.. Vet inte om det har med att han blir rädd eller dylikt, men ingen får sätta sig över honom. Små hundar går mycket bättre. Men så kan alla raser vara. Blir bara så trött på alla fördomar mot staffen, möter de överallt. Jag har inte valt den här rasen för någon typ av "image", utan för att den passar just mig och sambon. Det är ungefär 100 år sedan som hundkamper förbjöds, sen dess har de framgångsrikt avlat bort kamplusten - glöm inte det.

Just nu ligger han totaldäckad i soffan, är nog jobbigt att gå på kurs ;)



Min bebis är av rasen Staffordshire Bullterrier och är idag fem månader, för er som ville veta! :)


Kommentarer
Postat av: Frida at work ;)

Hatar alla dessa fördomar! Men snart är vi stolta staff-ägare båda två :)

2010-03-09 @ 22:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0